top of page

Trochę o wszystkim.

Search
  • Writer's pictureglassofmilts

Chodź, zobacz jak mieszkamy!

Updated: Oct 7, 2018

CZY STWORZYLIŚMY PRZYTULNE I FUNKCJONALNE MIESZKANIE?

W pierwszej publikacji chciałabym podzielić się z Wami miejscem, w którym aktualnie mieszkamy. Jest to całkowicie amatorski projekt, ale może okaże się dla kogoś z Was małą inspiracją, lub całkowicie na odwrót – zdacie sobie sprawę, że takie kolory kompletnie Wam nie odpowiadają, a tyłki piesków jako wieszaki w garderobie, to zdecydowanie za dużo.


Mieszkanie, które obecnie wynajmujemy posiada jedną sypialnie, salon połączony z kuchnią, trzy małe garderoby, mały balkon, oraz łazienkę. Łącznie około 75m2. Jak to śpiewał Andrzej Cierniewski - ,,..ciasny, ale własny kąt...”. My mamy prawie własny:).


Pomysłu nie mieliśmy żadnego. Mój mąż, bez wcześniejszego porozumienia ze mną zakupił kanapę oraz meble do sypialni (i to prawdopodobnie były najdroższe inwestycje, jeżeli chodzi o meble). Czy lubię? Lubię. Planuję jednak, wykorzystać je w przyszłości jako meble dla dodatkowego pokoju ;).





Poduszki - Ikea ($10.00/1)


Z racji tego, iż mieszkanie nie jest naszą własnością (polityka budynku daje możliwość tylko wynajmu), dużo rzeczy zostało już wcześniej zaprojektowanych. Nie mieliśmy wpływu na wygląd kuchni, kolory podłóg, drzwi, czy łazienkę.







Ukochane kaktusy (Ikea około $40.00)


Dokładnie nie wiedzieliśmy (i w sumie nasza wiedza w żaden sposób się nie zmieniła) na ile planujemy tutaj zostać, dlatego staraliśmy się udekorować nasze mieszkanie ,,po kosztach”. Niektóre pozycje będą fajnym rozwiązaniem dla studentów czy młodych małżeństw! W sierpniu minął rok, odkąd się wprowadziliśmy, a wciąż organizujemy wycieczki do Ikei. Proponuję nie wywierać na sobie presji, zaoszczędzić trochę kasy i powoli zaopatrzyć się w rzeczy, których naprawdę potrzebujemy! Dla mnie, jedną z takich okazał się kosz na wyprane ubrania oraz wieszaki na klucze.



Wszystko z Ikea!


KUCHNIA

Kuchnia jest funkcjonalna, jednak brakuje mi w niej miejsca. Samo położenie sprzętów; lodówki, zmywarki, płyty indukcyjnej, jest w miarę komfortowe.




Krzesła - Ikea ($19.00)


Pomysł na ścianę, której zdjęcie jest poniżej, narodził się w mojej głowie po pewnym czasie. Wiedziałam, że będzie kolorowo i fikuśnie!



Obrazki z prawej strony pochodzą ze stronki: https://society6.com/



Zegar - Ikea ($29.00)


Naga ściana, aż prosiła się o dodatki! Zawiesiliśmy tam rzeczy, które mają dla nas znaczenie - jeden z ulubionych zespołów Daniela, plakaty z filmu ,,Star Wars", kadr miasta Kraków, kaktus, książki i nasze zdjęcia.


Meble przy ścianie są również z Ikea, przy czym jest to połączenie półki, która powinna wisieć na ścianie ($29.99) oraz dodatkowych dwóch pudełkowych szafek ($15.00/1).





SALON

Salon jest połączony z kuchnią. Zanim narobiliśmy bałaganu, było pusto i biało. Musieliśmy jakoś zorganizować tę wnękę i tak, narodził się kolorowy, przytulny salonik.







Karnisze nie są specjalnie popularne w Stanach, ale dla mnie dodają do wnętrza ciepła. Nawet gdy zasłony są szare!





Mamy sporo naszych zdjęć, pamiątek czy dodatków, które po prostu nam się spodobały :).






I stary, pokoleniowy gramofon!




Czy wy także lubicie poznawać osobę po tym, co znajduje się na półkach bądź ścianach? Dla mnie to niewyobrażalnie interesujące! Uwielbiam mieszkania/domy, które mają duszę i odzwierciedlają właścicieli.


Półka z książkami ($49.00) stała się inspiracją do stworzenia kolorowego mieszkania. Przy okazji tej publikacji, okazało się, że przez cały ten czas, półka leży do góry nogami (?!)





Daniel i ja niezmiernie walczymy o temperaturę w mieszkaniu. Ja jestem zmarzluchem, Daniel z kolei się topi. W mieszkaniu posiadamy wentylacje, przez którą dmucha lodowate powietrze. Na moje nieszczęście, otwory znajdują się po ,,mojej'' stronie łóżka, po ,,mojej" stronie kanapy, jak i po ,,mojej" stronie stołu (czy wy również macie ,,swoje strony?”). Było mi okropnie zimno, dopóki nie odkryłam plastikowych zasłonek wentylacyjnych. Prawdopodobnie, pomogły one przetrwać nasz związek :).





SYPIALNIA

Sypialnia wciąż nie jest skończona, jednak jesteśmy już prawie na mecie. Półce brakuje kilku dodatków i czekają nas porządki w szafkach pod łóżkiem, które notabene są super opcją dodatkowej przestrzeni!




Półka również z Ikea ($19.99) plus metalowe podpory ($4.00)


Mieliśmy przez pewien czas problem z dokupieniem dodatkowej szafki, ponieważ nic nie pasowało do naszego zestawu. Zdecydowałam się na biały kolor, który prezentuje się naprawdę nieźle z ciemnym brązem, a przy okazji pasuje do reszty mieszkania!




Poniżej przydatna rzecz, jeżeli lubicie poduchy! Możecie je tam po prostu odłożyć na noc.





GARDEROBY

Wynajmowałam kilka mieszkań w Polsce i nie zdarzyło mi się posiadać garderoby, do której można by było wejść. Może teraz standardy się zmieniły?

W mojej opinii jest to bardzo funkcjonalna część sypialni. Marzy mi się oczywiście zdecydowanie większych rozmiarów, jak i większej zawartości ;).



Tyłki piesków - Ikea ($3.00)


Wiszące półki na akcesoria - Ikea (ok. $10.00)


To już wszystko co przygotowałam w tej odsłonie, jednak nie wszystko, co chciałabym Wam pokazać! Jeżeli jesteście ciekawi jak wygląda nasza okolica i chcecie zobaczyć nasze całe mieszkanie okiem kamery, zapraszam na nasz kanał YouTube!

Tutaj podaję bezpośredni link do filmiku.


Jeżeli macie jakiekolwiek pytania, zapraszam do kontaktu. Na wszystkie chętnie odpowiem:).

Dziękuję i do usłyszenia!


55 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page